برنامه ای برای تقویت حس ششم سربازان
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

در جنگ و میدان نبرد زیاد دیده شده که سربازان گاهی اوقات با اتکا به احساس شان در مورد اتفاقات، زندگی خود و هم گروهی های شان را نجات داده اند. خواه نام آن را درک مستقیم و ادراک شهودی بگذارید یا به آن احساس درونی بگویید یا نام آن را حس ششم بدانید، حالا دفتر تحقیقات نیروی دریایی (ONR) تصمیم دارد این قابلیت را تبدیل به یک مهارت عملی کرده و به سربازان آموزش دهد که با تقویت این حس مرد عنکبوتی، شانس شان را برای جان سالم به در بردن از مهلکه جنگ افزایش دهند.

ONR در حال مطالعه بر روی روش هایی است که توانایی سربازان را در «کشف و واکنش نشان دادن به الگوهای منحصر به فرد، بدون تجزیه و تحلیل عمدی و از روی فکر آنها» افزایش دهد‫.‬ به شکل ویژه آنها به دنبال القای واکنش ها و غرایز کهنه سربازهای میادین سخت جنگی، به سربازان تازه وارد و ناکارآزموده هستند. برای انجام این کار آنها می خواهد به سربازان آموزش دهد تا به غوطه خوردن در اشارات و اطلاعاتی که مغز انسان به صورت آگاهانه و ناخودآگاه دریافت و پردازش می کند، اعتماد کنند. این فرآیند با نام implicit Learning یا «آموزش تلویحی» شناخته می شود و پایه و اساسی شبیه به یادگیری دوچرخه سواری دارد: تمرین و ممارست تدریجی کاری که باعث ساخت و دست یابی به یک قابلیت جدید می گردد.

شاید روزی این شیوه آموزش سرانجام در شبیه سازی های واقعی تمرین میدان جنگ جای خود را پیدا کند، اما تا آن زمان، ابتدا لازم است که تحقیقات لازم را در خصوص «آموزش تلویحی» و بهترین شیوه انتقال مبانی آن از فردی به فرد دیگر پشت سر گذاشته شود.

به گمانم حالا دیگر علاوه بر دوچرخه سواری و کلاس اسکیت، کم کم باید خودتان را برای کلاس «حس ششم» هم آماده کنید!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
17 / 12 / 1390برچسب:, :: 8:30 PM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات